İzmirli markamızla üretimi bırakma noktasına gelen küçük üreticilerimizin umutlarını yeniden yeşerttik.
Markamızı oluşturmak için ilk olarak İzmir’in küçükbaş hayvan sütü üretimini ortaya koyarak başladık. İzmir’in 30 ilçesinde 5117 çobanımızın kapısını tek tek çalarak ne kadar süt sağıyor, ne kadar gelir elde ediyor, ailesinde kaç kişi yaşıyor öğrendik ve sütleri için piyasanın iki katı fiyatla alım garantisi verdik. O çobanların ürettiği sütten elde ettiğimiz mamullerle onların ihracatçı olmalarının ilk adımını da attık. Bugün keçi ve koyun sütünden yaptığımız dört ayrı çeşit peynir ve etlerinden ürettiğimiz dört farklı ürünün satışı devam ediyor.
İzmir’de çiftçimizi, çobanlarımızı birer ihracatçı haline getirme vizyonumuzun bir sonucu olan bu markamız, üç kategorideki ürünlerle satışa sunuluyor. Bunlar, süt, et ve buğday ürünleri.
Eylül 2022’de ev sahipliği yaptığımız Terra Madre Anadolu Fuarı’nda “İzmirli” markamızı ilk kez dünyaya tanıttık. Daha bir sene dolmadan bunun meyvelerini almaya başladık. İlk ihracatımızı Kanada ve Amerika’ya makarna ile keçi ve koyun sütünden üretilen dört ayrı çeşit peynirimizle gerçekleştirdik.
Önümüzdeki dönemde İzmirli markalı ürünlerin dünyanın pek çok yerinde marketlerde yer alması için ihracat çalışmalarımız devam ediyor. Bu sayede, katlanarak artan maliyetlerin altında ezilen küçük üreticimizin ürünlerine katma değer kazandırarak şehrimizin döngüsel ekonomisini büyütüyoruz. Üreticilerimize alım garantisi sunuyoruz.
“İzmirli” markasıyla küçük üreticilere ve kooperatiflerimize destek olurken, kuraklık ve yoksullukla aynı anda mücadele hedefimizi büyütüyoruz.