İzmir Büyükşehir Belediyesi, İzmir Vakfı ve İzmir Kalkınma Ajansı ortaklığıyla İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı hazırladık. 2020-2024 yıllarını kapsayan stratejiyle şehrin kültür ve doğa mirasını koruyarak turizme kazandırma ve kent paydaşlarının ortaklığıyla İzmir'in turizm potansiyelini artırma hedefiyle İzmir turizmi için yenilikçi ve kapsamlı bir yol haritası belirledik. 

30 ilçe belediyesi, İl Kültür ve Turizm Müdürlüğü, ticaret ve meslek odaları, TÜRSAB, İZRO, ETİK gibi turizm alanında faaliyet gösteren tüm kurumlardan görüş alınarak hazırlanan stratejiyle hedefimiz 2024 yılında İzmir’i, nitelikli turistin tercih ettiği, kişi başına turist harcamasının her geçen yıl arttığı bir kent haline getirmek. Kent ekonomisine daha çok katkı sunan sürdürülebilir turizm anlayışıyla özellikle Akdeniz havzasında öne çıkan bir destinasyon olmak. 

İzmir Markalaşma Çalışması

İzmir markasını bütüncül bir görsel kimlikle dünyaya tanıtmak için başlattığımız İzmir markalaşma çalışmaları, İzmir’in 8 bin 500 yıllık tarihinden, doğal ve kültürel mirasından ilham alıyor. Efes Antik kenti, Bergama halıları, Pasaport iskelesi gibi şehrin farklı noktalarında, farklı kültürel katmanlarda bulunan desenlerin bir araya getirilmesiyle çağdaş bir İzmir logosunu kente kazandırdık. Turizm ofisleri, broşürler ve tanıtım araçlarıyla birlikte sosyal medya ve Visit İzmir uygulamasında görülebilen desenler ve İzmir logosuyla İzmir’in ulusal ve uluslararası alanda tanıtımında atağa kalktık. Şehrin farklı noktalarında kent estetiğini güçlendirmek için kullandığımız İzmir’in desenleri aynı zamanda 2 arabalı vapur yüzeyinde ve Talatpaşa caddesi yaya geçidinde görülebilir.

Visit İzmir Mobil Aplikasyonu

2021 yılı Nisan ayında yayınlanan Visit İzmir web sitesi ve mobil aplikasyonu şehrin ana tanıtım platformu olarak hayata geçti. 2 bin 500’den fazla turistik noktaya dair metin, fotoğraf ve videoların yer aldığı Visit İzmir, tarih ve kültür, gastronomi, doğa ve agro, konaklama, inanç, müze ve sanat gibi 15’ten fazla kategori altında tüm turist cazibe noktalarının yanı sıra spor alanları, alışveriş merkezleri, acenteler, nöbetçi eczane bilgileri gibi yeni kategorilerle gün geçtikçe büyüyor.

Hâlihazırda Türkçe, İngilizce ve Rusça dil seçeneklerinin bulunduğu Visit İzmir, 19. Altın Örümcek Ödülleri’nde, “kamu kurumu” mobil uygulaması dalında ikincilik ödülünü almıştı. Söz verdik, İzmir’in değerlerini dijital ortamda tanıtarak kentin turizm potansiyelini artırdık.

Yeni Rotalar ve Turizm Ofisleri

Turizm paydaşlarının özellikle kent merkezinde turist hareketliliğinin kolaylaştırılması için talep ettikleri düzenlemeleri gerçekleştirerek Konak, Hisarönü, Kemeraltı, KültürPark ve Alsancak’ta 5 adet turizm bilgilendirme ofisi açtık. Kemeraltı’na turist getiren yolcu otobüslerinin park yeri sıkıntısının giderilmesi için gerekli düzenlemeleri tamamlayarak Kemeraltı’nda iki noktada turizm otobüsleri duraklarını oluşturduk. Kent merkezindeki tarihi ve kültürel noktaları birbirine bağlayan 1 Günde 8 bin 500 Yıl rotası, tekne ve otobüsle gezilebilen flamingo yolu, Kemeraltı’nda farklı konseptlerde hazırlanan 10’dan fazla rota hem Visit İzmir aplikasyonu hem de ilgili birimlerimizin düzenlediği turlarla gezilebiliyor. Kent merkezini İzmir turizminin cazibe merkezi haline getireceğiz dedik, turizm paydaşlarımızın taleplerini yerine getirdik ve kent merkezinde turist hareketliliğini artırdık.

Turuncu Çember Uygulaması 

Pandeminin dünya genelinde turizm sektöründe yarattığı olumsuz etkiyi en aza indirebilmek için 2020 yılında Turuncu Çember Hijyen Sertifikasyonu uygulamasını başlattık. İzmir’i güvenli ve hijyenik bir destinasyon olarak konumladığımız Turuncu Çember tanıtım çalışmalarıyla özellikle 2020 yaz sezonunda iç turizm hareketliliğini artırarak pandeminin en ağır koşullarında İzmir turizminin dirençliliğini artırdık. Binlerce lokanta, otel ve işletmenin, ilgili uzman ekiplerimizce denetimi yapıldıktan sonra almaya hak kazandığı Turuncu Çember kriterleri pandemi dönemi boyunca Sun Express’in İzmir uçuşlarında da uygulandı. 

2022 yılında tarihi rekor

Tüm bu çalışmalarımızın meyvesini 2022 yılında topladık. 2022 yılında turizmde tüm zamanların rekorunu kırarak 2 milyon 153 bin 881 turisti ağırladık. 2023 yılına da hızlı başlayan İzmir turizminde ilk 5 ay verilerine göre, 2022’nin aynı dönemine oranla yüzde 15 artışa ulaştık. İzmir’in turizmi, yeni bir rekora doğru ilerliyor.

İzmir Turizm Tanıtım Stratejisi ve Eylem Planı